O placówce
Nauczyciele naszej szkoły mając na uwadze dobro ucznia
systematycznie podnoszą swoje kwalifikacje. Jednym ze sposobów
doskonalenia zawodowego jest
dzielenie się doświadczeniem w pracy dydaktyczno-wychowawczej z innymi.
Doskonałą ku temu okazją są
lekcje otwarte często organizowane w naszej szkole. Pozwalają na wymianę spostrzeżeń,
wzbogacają warsztat pracy nauczycieli. Dostarczają cennych uwag wypływających z obserwacji pracy kolegów. Zajęcia otwarte
uatrakcyjniają codzienne życie uczniów.
Dla jednych są doskonałą okazją do popisania się
zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami, dla innych okazją do pokonania nieśmiałości, co z całą pewnością
wzmacnia poczucie własnej wartości u dziecka.
Szkoła Podstawowa imienia Kazimierza Wielkiego w Przedborzu powstała jako
Pomnik Tysiąclecia Państwa Polskiego. Budowę szkoły rozpoczęto w lipcu
1963 roku, a zakończono 8 października
w roku 1965. Uroczyste otwarcie odbyło się w dniu
7 listopada 1965 roku.
Publiczne Gimnazjum w Przedborzu powstało
w 1999 roku w ramach reorganizacji polskiej oświaty. W latach
1999-2007 mieściło się przy ul. Częstochowskiej 52. Od
1 września 2007 wchodzi ono w skład Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego.
Projekty unijne
W naszej szkole zrealizowaliśmy projekt po nazwą
"Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”. Był on odpowiedzią na konkurs ogłoszony
wiosną 2008 roku przez
Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Koncepcja tegoż projektu oparta jest na założeniu, że
każde dziecko jest zdolne, a zadaniem nauczyciela jest te zdolności
dostrzec, rozwijać i wspierać. Rolą dorosłego jest stać się
przewodnikiem dziecka oraz zadbać o to, aby nauka była
radosną przygodą, a nie uciążliwym obowiązkiem.
Głównym celem projektu było
wdrożenie elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do
indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, z wykorzystaniem
nowatorskich metod i treści kształcenia.
Projekt oparty był na koncepcji amerykańskiego psychologa
i neurologa H. Gardnera. Zgodnie z jego tezą bowiem dziecko posiada
8 typów inteligencji:
językową, ruchową, matematyczno-logiczną, wizualno-przestrzenną, przyrodniczą, muzyczną, interpersonalną oraz intrapersonalną.
Dziecko uczestnicząc w zajęciach, rozwija własny
potencjał intelektualny, buduje motywację do nauki, korzysta ze środków dydaktycznych, dostaje szansę
lepszego startu szkolnego.
Współpraca nauczyciela wychowawcy z rodzicami polegała na:
- wzbogaceniu wiedzy rodziców o istocie wielokierunkowego rozwoju ich dziecka
- zintegrowaniu działań domu rodzinnego i szkoły, aby zapewnić dziecku właściwe warunki dla rozwoju jego mocnych stron i budowania wysokiej samooceny
- podjęciu wspólnych działań, by wyeliminować czynniki utrudniające naukę dziecka
Zajęcia dodatkowe
Naszym podopiecznym oferujemy następujące formy zajęć pozalekcyjnych:
- koło biologiczne
- koło matematyczne
- koło polonistyczne
- koło geograficzne
- koło plastyczne
- koło muzyczne
- koło teatralne
- SKKT-PTTK